Kur-an’ ı Kerim’ i neden okumazsın?

Hadi orjinalini geçtim. Meal’inden bahsedelim. Evet merak ediyorum. Hiç sordun mu kendine bu soruyu? Ben neden kur-an-ı Kerim’i  okumuyorum diye.  Otu boku her seyi okuyorsun, bundan adım gibi eminim. Dünya edebiyatlarından, magazinlerden, sevdiğin sanatcıların, futbolcuların,  hayatlarını okur ve bilirsin. Hayatının sonuna kadar x gazetelerin manşetlerine bakar, köşe yazarlarınıda takip edersin.   İş kur-an’a gelince elini sürmezsin. İşin garip olan noktası bu değil mi?  Mesela;  bayram namazına yada cuma namazına gidersin  ama neden gittiğini  bilmezsin. Hiç bir şeyden eksik kalmazsın.  Ben müslümanım dersin ama kitab’ı eline sürüpte okumamışsındır.  Burada bir gariplik yokmu sence? Adım gibi eminim ki sende benim gibi okuyacağım lan valla okuyacağım diyip kitaba bakıp yerine koymussundur.

Bunu neden yaparsın ki… Seni meal’ ini okumakdan bile alı koyan şey nedir? Bu zamanın sartlarımı, yoksa yarın yaparım anlayışımı. İnsan merak etmez mi her şeyin sebebi olan, tarihi değiştirmiş,  bir kitab’ ın varlığını? Kur-an uğruna milyonlarca insan ölmüş, savaşlar çıkmış, imparatorluklar doğmuş, parçalanmış, koca, koca devletler bu kitab’a göre hukukunu, kanunu düzenlemiş.  Yüzlerce binlerce olay gercekleşmiş… Kur-an inansanda, inanmasanda milyonlarca insanın hayatını, kısacası tarihi değiştirmiş.   İnsan önce merak eder dimi… Nedir ? Neyin nesidir? Ben burada senin din inancını sorgulamıyorum. Benim ne kadar bilgim olabilir ki, senin olsun anlayışı içinde olup, zerre kadar umrumda değilsin. Merak ettiğim konu müslümanım dersin ama kitab’ ını okumazsın. Tuhaf dimi…

Hadi gerçekci olalım;

[poll id="4"]



10 Yorum Yapılmış

  1. 1

    nevruz
    5 Mar 2009 ~ 16:12

    tesadüf eseri şuan bulduğun bu bloğu ve yapılan ilk yazıda dikkatimi çekti,elhamdüllah müslümanım;ama tüm dini kaideleri yerine lağıyla yerine getiriyor muyum ne yazık ki hayır,KURANI KERİMİ de mealinden de arapçasından da okumaya çalışıyrm canabı hak kabül ederse,yalnız nsl böyle bi kanıya vardısız gerçi sözleriniz okumayanlara,gerçi haklısınız çünkü öyle bi ülke olma yolunda gidiyoruz ki hem dini hem de kültürel soykırım adına bize yapılacak en muazzam soykırım yapılıyr ve bizde buna çok gzl alet oluyrz,küreseleşme adı altında dilimiz,kültürümüz,tüm benliğimiz gözümüzün önünde yozlaşmaya doğru hızla gidiyor biz ise ne yazıktır ki buna destek oluyrz her konuda şekilde özenti,batılı olma çabamız,bize dair ne varsa yitirmemizi sağlıyor,içimizde var olan bu batılı olma sevdamız kendimizi küçük görmemize anlamsız bi komplek duygusu içerisine girmemize sebeb oluyr oysa k
    i bizm özendiğimiz o milletlerden çok daha fazla meziyetlere sahibiz bu anlamsız kompleksi,batılı sevdamızı anlamış değilim,onlar bi gr medeniyete sahipse bunu ztn bize borçlular ama şimdi kalkmışlar bize,medeniyet dersi veriyorlar,AB girmeye çlşyrz neden girmemiz gerektiğini bile bilmeden,girersek bize getireleri mi çok olur yoksa götüreleri mi,bnce biz diye bir şey bile kalmaz şu an bile bu kdr iç içlerimize burnunu sokuyrlar bii içten içeyok etmeye çlşyorken ekmeklerine yağ sürmüş oluruz ayrıca bizi neden almazlr merak ediyorum oysa ki bu emellerini gerçeklerştirmek için muazzam bi fırsat önce bizi avrupadan atmak istediler daha sonra ve en sonda hepimizin bildiği üzere anadoludan,Allaha çok şkr başaramadılar…o kdr çok biz olmaktan uzaklaşıyoruz ki ılımlı islam adı altında dinimiz yok ediliyor,ülkede dinini yaşamaya çlşn insanlar yobaz olarak nitelendiriliyor,dilimizi,dinimizi,kültürümüzü yaşamak bize utanç verici,gerici olmuşuz gibi empoze edilmeye çlşyr ve sonuç biz bize ait ne varsa anlamsızca elimizin tersiyle itiyoruz,ne yazık ki bi ülkede insanlardinini özgürce yaşayamıyorsa,yaşamaya çlşn insanlar gerici olarak nitelendiriliyora,din siyaste karıştırılıyorsa,bazı kendini bilmez insanlarca kullanılıyorsa,ne yazık ki bizim ülkemizde türban hep bi sorun olur,dinini gerçekten yaşayanlar azınlık halini alır ve bizde içerisinde yaşadığımız ülkede laikleşme adı altında;sözde müslüman;küreselleşme adı altında da türçe konuşmayan türk oluruz,ing anaokul seviyesine inmişken ,her yerde ing eğitim almış başını gitmiş,tabelelara bakınca insan kendini ing sanıyorsa,sadece bize dair Kuran değil hiç birşey kalmaz…

  2. 2

    Üfürükten Prenses
    5 Mar 2009 ~ 16:14

    Çok şükür ki evde,evin unutulan bölgelerinde saklanmaz bizim evimizde Kuran_ı Kerim..
    her an okunsun,hep gözümüzün önünde olsun diye en çok yaşadığımız odada durur..

    Kuran okumayaşımız sadece imansızlıktan gelmiyor kayhan,
    bizden öncekilerin kutsal değerlere gösterdiği aşırı saygı ile kopmuşuz Kuran’dan ellemekten,göz önünde tutmaktan korkuyoruz bir saygısızlık yapmamak adına..

    oysa incil gibi elimizin altında olsa,sakınmasak,korkmasak..
    ne bileyim çocuğumuza günde 2 sayfasını okuyacak,ne anladığını bana anlatacaksın desek..
    başka olurdu herşey..

  3. 3

    Çilekli Süt
    5 Mar 2009 ~ 20:35

    Baştan sona okumadım diyen çıkmaz bence Kayhan çünkü kime sorsan sayko müslümandır bu ülkede :)

    Çok güzel bir yazı döktürmüşsün ellerine sağlık bu mübarek günlerde mevlid kandili de yaklaşmışken güzel bir hayır işlemişsin Allah razı olsun sen ve sen gibi duyarlı müslümanlardan.

  4. 4

    ¨˜SananaAkİ BaNAneSaN(•̪●) ¨˜®
    5 Mar 2009 ~ 20:54

    26.04.2009 tarihinde Kuranı anlama platformunun kuran meali yarışması var ben kaydımı yaptırdım katılacağım hediyesi mediyesi önemli değil önemli olan bu yarışmanın bana bir kez daha kuranı baştan sona okutacak olması zannederim bunca yıldır sadece bir kez okudum tüm meali:/bu yarışmayı herkese tavsiye ediyorum bizim milletimizi harekete geçirmek için bazen böyle küçük fişeklemeler gerekiyor güzel bir vesile olbilir şimdi yarışma için okurlar okudukça severler sonra devam ederler üstelik yarışma test şeklinde yani çoktan seçmeli ve teknikten ziyade mana soruları soruluyor düşünen olursa sitelerinden online başvuru da yaptırılabiliyor.Duyuru benden ilgi alaka sizden ;)

  5. 5

    aNNePeRi
    6 Mar 2009 ~ 00:24

    Tefsirini de mealini de Arapcasını da çok kez okudum ve okumaya devam ediyorum.İnşallah ilerde çocuklarımla beraber okuyacağız.Bir ben okurum onlar dinler,bi onlar okur ben dinlerim artık :) Ben bu açıdan çok şanslı olarak doğdum böyle bir aileden geldiğim için.Babam hoca,ablalarım hafız,eniştem tefsir dr sını vermiş biri,dünürlerimiz Haseki Eğitim Merkezi hocalarından daha ne olsun :)

  6. 6

    SarhoşKedi
    7 Mar 2009 ~ 11:12

    Haklısın demek isterdim yalnız bazı problemler var. Ülkeler devletler derken şu an hala şeriatla yöneten bir takım cibiliyetsizlerden bahsediyorsan ve bunun doğru olduğunu savunuyorsan üzgünüm ancak sadece kaba etlerimle gülerim bu yazıya. Yine de haklı mısın, hayır bence küçük bir noktayı atlıyorsun. Kuran’ı okumak demek, anlamak ya da yorumlamak demek değil. Önce en ufağından başlayıp bir ayet okusun insanlar, ne demek istediğini anlayana kadar o ayet üzerine düşünsün, doğru düzgün, şimdiki zamana uygun olarak yorumlasın, orada mutabık olsun, ondan sonra gelir gerisi. Anlamayacaksa da elini sürmesin o kutsal kitaba. Müslümanlık bir yaşam tarzıdır her şeyden önce. Ramazanda oruç tutup yılın geri kalanında gece alemlerine akmak değildir. Karıyı çarşafa sokup fahişelerle zina etmek hiç değildir!

  7. 7

    kayhanovic
    7 Mar 2009 ~ 11:53

    Nerenle gülersen gül bu senin problemin. Ben tarih’ den bahsetmek istemiştim. Kaç yuzyıl geçmiş üzerinden. Ne savaşlar görmüş, ne akımlar geçirmiş. Bu kitab’ a göre devletler yönetildi demişim.. Ki yönetildi! Yönetilmedi demek istiyorsan ispatla! Benim laflarımı başka yerlere cekme. Arapcasını bir yana bırak Türkçe’ sini bile okumuyoruz anlamına cekmek istedim. Sen kişilere indirgemişsin olayı. Bir kumsala gittin diyelim. Elini kuma sokup bir avuc dolusu kum al. Şimdi ayıkla o kum tanelerini. Senin bakış acın budur.

  8. 8

    SarhoşKedi
    8 Mar 2009 ~ 05:29

    Bunu kendine karşı bir saldırı olarak algılaman ne acı. Bir şeyi ispatlamaya çalışmıyorum, öyle bir derdim de yok. Herkes kendi fikrini savunmakta özgür, sana katılmak zorunda değilim. Olay Kuran’ın Türkçe’si ya da İngilizce’si ya da vs. değil; olay “kitap yorumlanamadıktan sonra, okunmasının hiçbir anlamı olmadığı.” Bilmem ne kadar açık oldu.

  9. 9

    kayhanovic
    8 Mar 2009 ~ 10:22

    Hayır efendim kendime niye saldırı olarak algılayım. Ben senin fikrine bir sey demiyorum. Ben dedim ki şeriat denildiği zaman aklınıza hemen iran arap geliyor. Neden osmanlı gelmiyor? Mesela osmanlıda recm olayı yasanmamıstır. Din e göre yönetilmiş ama kadın ezilmemiştir. Biz dini cok farklı yaşamısız. Gayrimüslimler kendi ülkelerinde dinlerini bu kadar güzel yaşamamışlardır. Yahudileri bile yuzyıllar boyu beslemişiz ondan dış ilişkileri bakanlarını gel buraya dediğimiz geliyorlar. Cünkü onlarda biliyor. Arap yarımdadasında yaşayamazlarsa gidecekleri kapılardan biriyiz. Yani aklına şeriat gelince iran gelmesin. Bizim bakış acımız bizim din anlayısımız bizim tarihimiz gelsin.Ondan lafımı baska yerlere cekme dedim. Bir taraflarımla gülerim derken sende ukalalık sezdim… Lafımı cekme dedim.

    Artı; Herkes alim olmak herkes kur’an ın bir harfini yorumlama kabiliyeti içinde olmak zorunda değil. Eğer sabrın varsa bu tür kitaplar da var cilt cilt… Hem o kadar karısıkda değil meal dediğimiz şey. Okursun yada okumazsın o senin problemin hesap soracak kadar kafayı sıyırmadım. Arkeolojik bir kazı sonucu bulunmuş yazmlardan bahsetmiyoruz. Abartmanın bir luzumu yok bana görede….

  10. 10

    aNNePeRi
    8 Mar 2009 ~ 19:29

    Kandilin mübarek olsun Kayhan…

Yorum Yazın